Audiogramy ~
Thomas Lehn /DE/ hans w. koch schattenboxen II /DE/




09. 03. 2019 20:00 


Vstupné: 150,- Kč



Audiogramy jsou sérií audiovizuálních performancí představující náhled do nezávislého a experimentálního dění na poli zvukového umění. Cílem série, jež vzniká ve spolupráci s Michalem Kindernayem, je prezentovat aktuální tendence a proměny soundartu i poukázat na vazby s výtvarným uměním či mezioborovými spolupracemi. Vybraní zvukoví umělci jsou etablovaní či vycházející na současné soundartové scéně. Jejich přístup k hudbě a umění je někdy velmi různorodý díky vlastním experimentálním nástrojům, přístupům či softwarovým řešení, které sami vyvíjejí.
︎︎︎Thomas Lehn
Od začátku osmdesátých let působí Thomas Lehn (DE) jako autor a interpret vážné hudby. Zpočátku jako pianista s repertoárem jak současné hudby, tak hudby klasického a romantického období. Paralelně se od počátku devadesátých let začala rozvíjet jeho záliba v živé elektronice. Z kořenů bohatých hudebnických zkušeností z nejrůznějších stylů, žánrů a intermediálních projektů vyrostl jeho osobitý jazyk, který je široce uznávaný. Při hraní využívá analogové syntezátory z konce šedesátých let, od roku 1994 především EMS Synthi A. Specifické zvukové kvality jeho syntéz a modulační vlastnosti (jako přímo a okamžitě měnit elektronické zvuky nebo kombinovat a ovládat několik parametrů najednou) umožňují hráči okamžitě spontánně reagovat na podněty v různých stupních hudebního procesu.


︎︎︎Hans W. Koch
Hans W. Koch (DE) žije v Kolíně nad Rýnem, je hudební skladatel, performer a pianista. V posledních letech se věnuje především elektronické počítačové hudbě a zvukovým performancím. V jeho skladbách hraje důležitou roli prvek náhody a nepředvídatelnosti. Zabývá se vývojem nových hudebních nástrojů, vícekanálovým zvukem a interdisciplinárními aspekty zvukové performance. Hledá nové zvukové kvality a hudební struktury ve všedních předmětech a rozšiřuje spektrum fyzického použití počítačů jako hudebních nástrojů. Zapojuje nejen výpočetní výkon počítačů, ale i rezonanci a zvuky jejich povrchu i intervenci do tištěných spojů. V roce 2008 získala jeho skladba "the benchmark consort" cenu na festivalu Ars Elecronica v rakouském Linci. Od roku 2016 je profesorem na Akademii mediálních umění v Kolíně nad Rýnem. (zdroj: CAS FAMU)



Hudební program v rámci živého umění Petrohradská kolektiv je podpořen v roce 2019 Ministerstvem kultury ČR, Magistrátem hlavního města Prahy, Městské části Prahy 10.

The Live Art Program 2019 is financially supported by the City of Prague, Prague 10 Municipality, The Ministry of Culture and The State Fund for Culture.

photo archiv Petrohradská kolektiv